Command & Conquer je open-source

Společnost Electronic Arts (EA) nedávno učinila neobvykle štědrý krok a uvolnila zdrojový kód čtyř svých klasických titulů ze série Command & Conquer pod licencí GPL. Tato iniciativa zahrnuje původní zdrojový kód her Command & Conquer a Red Alert, stejně jako titulů Command & Conquer: Renegade a Command & Conquer: Generals, které využívají engine SAGE. Tento krok je významným přínosem pro zachování videoherní historie a podporu budoucích vývojářů.
- C&C Renegade
- C&C Generals & Zero Hour
- C&C 3 Tiberium Wars and Kane’s Wrath
- C&C Red Alert 3 & Uprising
- C&C 4 Tiberian Twilight
Obnovení a zpřístupnění zdrojového kódu bylo možné díky společnému úsilí technického ředitele EA Briana Barnese, producenta ze studia Respawn Jima Vesselly a dlouholetého člena komunity C&C Luka Feenana. Feenan se podílel na vývoji Command & Conquer Remastered Collection v roce 2020 a na přenesení C&C Ultimate Collection na platformu Steam v březnu loňského roku.
Kromě uvolnění zdrojového kódu pro své klasické tituly přidala EA podporu pro Steam Workshop do svých novějších her ze série Command & Conquer, včetně balíčku pro modifikace. Tato sada obsahuje zdrojové soubory XML, schémata, skripty, shadery a mapy pro všechny tituly C&C využívající engine SAGE. Tyto nástroje umožňují uživatelům vytvářet nové mapy a herní prvky, stejně jako provádět zásadní úpravy starších titulů, například přidání podpory pro vyšší obnovovací frekvence nebo ultraširoká rozlišení.
Na závěr tohoto oznámení zveřejnila EA 35minutové video obsahující záběry z alfa verzí her Command & Conquer: Generals a Renegade, které dosud nebyly veřejně dostupné. I když nelze očekávat brzké vydání nového titulu ze série Command & Conquer, zpřístupnění těchto zdrojů a nástrojů by mohlo inspirovat vývoj nových real-time strategií v duchu těchto klasických her.